Pierwsze kroki w klubie w klubie Toastmasters. Na czym to wszystko polega – jak to wygląda? O czym warto wiedzieć.

Czy wiesz, że wystąpienia publiczne, zaraz po śmierci, są drugą rzeczą, której boją się ludzie na całym świecie?

Choćby nie wiem jak bardzo szokujące było to stwierdzenie, przypomnij sobie teraz wszystkie momenty, w których trzeba było zabrać głos na forum. Mówić do rzeczy, płynnie, zasadnie, przekonywująco, mówić tak, aby ludzie Cię słuchali. Wszystkie chwile, w których prowadzone były ważne negocjacje, porywające dyskusje, efektywne prezentacje firmowe, luźne i poważne rozmowy.

Spontaniczne sytuacje, w których poproszono Cię o parę słów, o krótką przemowę podziękowania lub kontakt z ważnym partnerem handlowym. Przypomnij sobie chwile z bliską Ci osobą, gdy trzeba było dojść do ważnych porozumień, wyjaśnień i gdy każde słowo oraz Twój przekaz werbalny miały kluczowe znaczenie.

Naprawdę myślisz, że wystąpienia publiczne nie są dla Ciebie? Jest tak?

Umiejętności świetnego wysławiania się, dykcji, radzenia sobie z tremą i stresem, przydają się w sposób konkretny w każdym aspekcie naszego życia.

Komunikacja jest kluczem do działania i do zmian.

Zatem, masz świadomość, że umiejętności miękkie są wykorzystywane w kontaktach z drugim człowiekiem i stanowią najmocniejszy atut we wspólnych relacjach.

Zawodowych i prywatnych.

Umiejętne i płynne wysławianie się procentuje na każdym kroku.

W Toastmasters spotykamy się, aby uczyć się występować publicznie oraz rozwijać umiejętności miękkie, przywódcze.

Hasło TM ‘Where Leaders are made’ daje autentyczne poczucie zmian w kontekście komunikacji.

Dlaczego warto i kogo spotkasz w klubie?

Zobacz wywiad z Patrycją Sawicką ówczesną Prezes TM Lublin (notabene stworzony w ramach projektów z jednej ze ścieżek) – materiał dostępny jest w serwisie YouTube pod adresem: https://youtu.be/P_9Z22U9114?si=Np6VkJEhlhVINT5T lub też bezpośrednio na stronie poniżej:


Jak to wygląda?

Podczas spotkań klubu wygłaszasz przemówienia, ćwiczysz improwizację i poszczególne role związane z umiejętnościami miękkimi.

A teraz najważniejsze!

Każde spotkanie to niepowtarzalna okazja i bezpośredni dostęp do kluczowego elementu zmiany, którym jest: INFORMACJA ZWROTNA.

Zobacz skrót spotkania pokazowego – przekonaj się jak to wygląda:


Na spotkaniu uczysz się udzielać informacji zwrotnej, oraz ją przyjmować.

To ogromna ulga gdy możemy wszyscy doświadczyć tego w przyjaznej atmosferze.

Wyrabiamy w sobie niezbędne komunikacyjne umiejętności, szlifujemy warsztat oratorski, tworzymy dobre nawyki sceniczne, eliminujemy tremę, przełamujemy strach, dzielimy wiedzą, zarażamy ideą, wspieramy obecnością i wreszcie – znakomicie się bawimy.

Razem z nami rozwiniesz umiejętności, które w konkretny sposób pomagają rozwiązać niezliczoną ilość komunikacyjnych wyzwań dnia codziennego.

Staniesz się leaderem codzienności.

Naprawdę.

Czy to dotyczy Ciebie?

Brakuje Ci pewności siebie w relacjach z innymi ludźmi?

Boisz się wyrazić swoje zdanie w większym gronie znajomych?

Kilkuminutowa prezentacja w zespole to dla Ciebie wyzwanie?

Nie jesteś w stanie efektywnie rozmawiać ze swoim szefem?

Przeszkadza Ci strach przed byciem ocenianym przez innych?

Masz problemy z komunikacją ze swoimi najbliższymi?

Klub Toastmasters pomoże Ci rozwiązać wszystkie powyższe problemy!

Klub Toastmasters działa na zasadzie praktycznych warsztatów, podczas których członkowie zdobywają nowe umiejętności mówcze oraz liderskie w komfortowej i przyjaznej atmosferze.

W większości spotkań klubu Toastmasters bierze udział ok. 20 – 40 osób. Spotykania odbywają się co tydzień przez ok. dwie godziny. Uczymy się poprawnie budować strukturę wypowiedzi. Pracujemy nad takimi aspektami jak: mowa ciała, modulacja głosu oraz efektywne słuchanie.

Jedną z najważniejszych wartości dla każdego uczestnika klubu jest otrzymywanie konstruktywnej informacji zwrotnej, dzięki bardzo szybko się rozwijasz.


Toastmasters – kim jesteśmy?

Toastmasters to międzynarodowa organizacja non-profit, która od ponad 100 lat na całym świecie daje możliwość rozwijania swoich kompetencji miękkich, takich jak przemawianie publiczne, komunikacja i przywództwo.

Cechą charakterystyczną jest systematyczność spotkań (2 godziny co poniedziałek zazwyczaj od 19:00), oraz nauka w przyjaznej atmosferze zaś za rozwój odpowiedzialna jest informacja zwrotna ze strony zaangażowanej społeczności.